"> Απαραίτητες δεξιότητες για Social Media Managers το 2024 – ProjectWeb Digital:Blog

Απαραίτητες δεξιότητες για Social Media Managers το 2024

Το άρθρο δίνεται μόνο ως πληροφοριακό υλικό και δεν αποτελεί περιγραφή ανοικτής θέσης για πρόσληψη.

Ένας ικανός διαχειριστής κοινωνικών μέσων πρέπει να διαθέτει μια μεγάλη ποικιλία ικανοτήτων για να παραγάγει συναρπαστικό περιεχόμενο κοινωνικών μέσων που μετατρέπει τους οπαδούς σε αφοσιωμένους καταναλωτές, όπως κάθε ανώτερη θέση μάρκετινγκ.

Με την πάροδο του χρόνου, οι ευθύνες και το σύνολο δεξιοτήτων ενός διαχειριστή κοινωνικών μέσων έχουν γίνει πιο περίπλοκες. Το μάρκετινγκ επιρροής, η γνώση της πλατφόρμας, η προσέγγιση των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης και η εξυπηρέτηση πελατών είναι απαραίτητες δεξιότητες για τη θέση. Το κανάλι επηρεάζεται από τον ρόλο της τεχνητής “νοημοσύνης” στο ψηφιακό μάρκετινγκ

Παρουσιάζω τις θεμελιώδεις ικανότητες που πρέπει να έχει ένας social media manager και από πού πρέπει να ξεκινήσεις.

Θεματολογία

Διαχειριστής κοινωνικών μέσων: τι στο καλό είναι πάλι αυτός ο τίτλος;
Τι ακριβώς κάνει ένας Social Media Manager;
Ποια είναι τα καθήκοντα του Social Media Manager;
Τι προσόντα απαιτούνται για Social Media Manager;
Μισθός θέσης Social Media Manager



O Social Media Manager παρακολουθεί, διαχειρίζεται και μετράει προϊόντα, εμπορικά σήματα, επιχειρήσεις, ακόμη ακόμη και την online παρουσία ενός μόνο ατόμου.

Αυτή η θέση αναφέρεται συχνά ως η “φωνή της επιχείρισης” ή κάποιες φορές τιτλοφορείται ως “digital and social media manager” ή και “community manager“. Παρόλα αυτά, ο τελευταίος όρος τείνει να εκλείψει.

Τι ακριβώς κάνει ένας Social Media Manager

Οι Social media managers σχεδιάζουν και επιβλέπουν πρωτοβουλίες marketing, νέα της επιχείρισης, και προωθήσεις εμπορικού σήματος σε διάφορες κοινωνικές πλατφόρμες. Επιπρόσθετα, γνωρίζουν ποια είναι τα πιο χρήσιμα εργαλεία ανάλυσης social media analytics, πώς να τα χρησιμοποιούν, και πως να απαντούν σε ερωτήματα και σχόλια με τρόπο που συνάδει με την εταιρική πολιτική και φωνή. Καθημερινά οι social media managers δημιουργούν φρέσκο περιεόμενο, επεκτείνουν τα όρια νέων αντιλήψεων και μορφωμάτων ενώ παράλληλα παρακολουθούν την αποτελεσματικότητα των ιδεών τους.

Δουλεύουν με άλλα δημιουργικά τμήματα όπως το marketing και οι δημόσιες σχέσεις, καθώς και με το τμήμα πωλήσεων, αναπτύσσοντας καμπάνιες lead-generation που φέρνουν έσοδα. Αναφέρονται είτε στον Social Media Director (σε μεγάλες επιχειρήσεις) ή στον Επικεφαλής περιεχομένου ή εμπορικού σήματος. Η διαρκής ενημέρωση για τα εταιρικά και τομεακά νέα, για τις αναδυόμενες τάσεις είναι βασισά συστατικά της δουλειάς.

Απαιτούμενα προσόντα και μισθός των Social Media Managers

Πτυχίο στο marketing, δημόσιες σχέσεις, ΜΜΕ ή σχετικό, ξένες γλώσσες, απαιτείται για ρόλους Social Media Manager roles, που έχουν μεγάλη ζήτηση. Στην Ελλάδα οι social media managers βγάζουν από 900-1.000 ευρώ ίσως και περισσότερα (1,500) ανάλογα με το μέγεθος και τη σοβαρότητα της επιχείρισης. Να αποφεύγεις “θολές” περιγραφές θέσεων (job description) και προϊστάμενους που φαίνεται να σε θέλουν για όλες τις δουλειές. Προφανώς και ο Social Media Manager δεν προσλαμβάνεται για το κάθε τι που αφορά στο web και δεν είναι για εκμετάλλευση, εξωτερικές δουλειές ή ποδοπάτημα ρόλων.

Ποια είναι τα καθήκοντα του Social Media Manager

Η δουλειά είναι ποικίλη και γρήγορη, απαιτώντας πολλή δουλειά σε μια μέρα! Μεταξύ των καθηκόντων που θα μπορούσε να εκτελέσει ένας διαχειριστής κοινωνικών μέσων είναι:

  • Δημιουργία περιεχομένου για διάφορες πλατφόρμες: Αυτό που κάνεις στο Facebook μπορεί να μην δουλέψει στο TikTok. Εξετάστε ποιο περιεχόμενο είναι δημοφιλές σε κάθε πλατφόρμα για να δείτε τι θα ταιριάζει εκεί, καθώς και τι δημοσιεύουν οι αντίπαλοί σου (βίντεο, gif, infographics, blogs κ.λπ.).
  • Παρακολούθηση social analytics: Για να ξοδέψεις το χρόνο και τα χρήματά σου στα σωστά κανάλια και με τους σωστούς ανθρώπους, παρακολουθήστε τα κοινωνικά αναλυτικά στοιχεία. Μάθε αν οι καμπάνιες είναι επιτυχημένες (ή ανεπιτυχείς) σε διάφορα κανάλια.
  • Σχεδιάστε την προβολή σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Εάν θέλεις να διαφημίσεις μια προσφορά ή ένα νέο προϊόν, ίσως χρειαστεί να ξεκινήσεις από την αρχή με μια καμπάνια.
  • Μέτρηση και πρόβλεψη απόδοσης επένδυσης (ROI): Καθορίστε μετρήσιμους στόχους στη νέα εκστρατεία χρησιμοποιώντας σχετικά μέσα και, στη συνέχεια, συγκεντρώστε τα αποτελέσματα σε μια αναφορά. Χρησιμοποιήστε έναν υπολογιστή καμπάνιας κοινωνικών μέσων για να διασφαλίσεις ότι οι στόχοι σου επιτυγχάνονται εντός προϋπολογισμού.
  • Σχεδιάσε τις αναρτήσεις σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Κάθε πλατφόρμα έχει έναν «τέλειο» χρόνο για να δημοσιεύσεις περιεχόμενο. Για παράδειγμα, τα πρωινά της Τετάρτης φαίνεται να είναι τα πιο πολυσύχναστα για τους χρήστες του Instagram. Ο προγραμματισμός διασφαλίζει ότι το περιεχόμενο δημοσιεύεται όταν κοιμάσαι και το κοινό σου είναι ξύπνιο. Βοηθά επίσης στην ελαχιστοποίηση των επιβαρύνσεων.
  • Βρες σχετικές, καλά επιμελημένες πληροφορίες. Ένα μέρος των αναρτήσεών σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να ασχολείται με αφηρημένα αντικείμενα ή ανακαλύψεις που οι ακόλουθοί σου βρίσκουν σημαντικές. Ερεύνησε και μοιράσου σχετικό περιεχόμενο τρίτων.
  • Αλληλεπιδράσε με το κοινό σου: Η αύξηση της αφοσίωσης είναι ο κύριος στόχος των κοινωνικών μέσων. Έτσι, απάντησε σε τυχόν σχόλια και ερωτήσεις πελατών. Με άλλα λόγια, αξιοποίησε τις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων ως μέσο υποστήριξης πελατών.
  • Ελέγξε και συμπλήρωσε το ημερολόγιο περιεχομένου: Πρέπει να σχεδιάσεις το περιεχόμενό επειδή η ζωή είναι τόσο γρήγορη αυτές τις μέρες. Για να είσαι ενημερωμένος στα πράγματα, γέμισε το ημερολόγιο κοινωνικών μέσων αρκετές ημέρες ή ακόμα και εβδομάδες νωρίτερα.

Αυτά είναι μόνο λίγα από τα καθήκοντα που μπορεί να χρειαστεί να διεκπεραιώνεις. Κάθε μέρα είναι διαφορετική, επομένως η διαχείριση των καμπανιών κοινωνικών μέσων και του ημερολογίου περιεχομένου είναι απαραίτητη για την επιτυχία στο διαδίκτυο.

Αφού εξετάσαμε τα καθήκοντα της θέσης, ας εξετάσουμε τα προσόντα που πρέπει να διαθέτει ένας Social Media Manager.

Απαιτούμενα προσόντα ενός/μιας Social Media Manager

  1. Γραφή
    Οι Social media managers γράφουν πολλά – έως και δώδεκα δημοσιεύσεις την ημέρα, κατά καιρούς. Επιπλέον, η γραφή σε κάθε κοινωνικό δίκτυο απαιτεί ένα ελαφρώς διαφορετικό στυλ. Για παράδειγμα, το Facebook μπορεί να είναι ελαφρύτερο και πιο απλό, αλλά το LinkedIn απαιτεί έναν πιο επίσημο τόνο. Η κατανόηση του SEO copywriting είναι επίσης σημαντική. Πρέπει να είστε σε θέση να μεταφέρετε ιδέες που ανυψώνουν το κοινό σας και είναι εύκολα κατανοητές. Ο Social Media Manager θα πρέπει να χρησιμοποιήσει το γράψιμο για να ενισχύσει το εμπορικό σήμα και να καθιερωθεί ως «η φωνή» της επιχείρησης.
    Μεταξύ των σημαντικών κατηγοριών γραφής είναι:
  2. Έρευνα
    Οι Social media managersπρέπει να συμβαδίζουν με το συνεχώς εξελισσόμενο τοπίο των ψηφιακών και κοινωνικών μέσων. Αυτό περιλαμβάνει την παρακολούθηση του τι κάνουν οι αντίπαλοι, ακόμη και καθημερινά, και τη χρήση νέων τεχνολογιών μέτρησης και ανάλυσης μαζί με τις παγκόσμιες τάσεις και τις τάσεις της βιομηχανίας.
    Οι Social media managers χρησιμοποιούν εργαλεία όπως το Feedly, το Ahrefs και το BuzzSumo για να ενημερώνονται για το trendy υλικό και να ρυθμίζουν τις Ειδοποιήσεις Google Alerts για δημοφιλή θέματα.
    Εκτός από το ότι είναι χρήσιμο, το κουμπί TikTok “Discover” και η πλαϊνή γραμμή Twitter Trends μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για την εύρεση σχετικών θεμάτων.
  3. Υποστήριξη πελατών
    Περίπου οι μισοί καταναλωτές που αλληλεπιδρούν με επιχειρήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το κάνουν με επιφυλάξεις ως προς την εξυπηρέτηση πελατών.
    Επιπλέον, η αφοσίωση των χρηστών ποικίλλει ανάλογα με την πλατφόρμα (αν και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι συχνά ο γρηγορότερος και ευκολότερος τρόπος για τους χρήστες να λάβουν απάντηση από μία εταιρία , επομένως οι διαχειριστές κοινωνικών μέσων θα πρέπει να είναι σε εγρήγορση σε όλα τα κανάλια).

    Οι πελάτες συχνά στρέφονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ιδιαίτερα με τη διαθεσιμότητα υπηρεσιών όπως το Facebook Messenger και το WhatsApp, για βοήθεια στην επίλυση προβλημάτων ή για να εκτονώσουν (ή να επαινέσουν) τις εμπειρίες τους. Επομένως, εάν κανείς δεν είναι διαθέσιμος να απαντήσει (ακόμη και τα σαββατοκύριακα και τα βράδια), η αντίληψή τους για αυτή την εταιρεία θα επηρεαστεί αρνητικά. Συνεπώς, απαντάτε γρήγορα!

    Ερευνητικά Δεδομένα
    Στο 49% των επιχειρήσεων, η ομάδα μάρκετινγκ είναι υπεύθυνη για την παροχή εξυπηρέτησης πελατών μέσω social media.
    Σε μια έρευνα Facebook IQ, περισσότεροι από τους μισούς συμμετέχοντες δήλωσαν ότι θα ήταν πιο διατεθειμένοι να κάνουν μια αγορά από μια επιχείρηση που παρέχει υποστήριξη πελατών μέσω chat.
    Οι πλατφόρμες ανταλλαγής μηνυμάτων εξοικονομούν το κόστος αλληλεπίδρασης πελατών κατά 60%.
    Το 50%των πελατών ισχυρίζονται ότι οι άμεσες απαντήσεις εξυπηρέτησης πελατών επηρεάζουν την απόφασή τους να αγοράσουν κάτι.
    Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το 40% των πελατών αναμένει συγκεκριμένη απάντηση μέσα σε μία ώρα και το 79% αναμένει κάποια απάντηση εντός 24 ωρών.
  4. Εμπειρία SEO
    Στον κόσμο του μάρκετινγκ, η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης, ή SEO, είναι πλέον ένα κρίσιμο συστατικό των κοινωνικών μέσων και του μάρκετινγκ. Το SEO μπορεί να επηρεάσει σημαντικά το περιεχόμενο των κοινωνικών μέσων. Κατανοώντας αυτό, ένας εξειδικευμένος διαχειριστής κοινωνικών μέσων προσπαθεί να συμπεριλάβει το SEO στη δημιουργία περιεχομένου για πλατφόρμες κοινωνικών μέσων. Η συμπερίληψη του SEO στη στρατηγική θα σε βοηθήσει να προσεγγίσεις ένα ευρύτερο κοινό που ενδιαφέρεται για τα αγαθά και τις υπηρεσίες της εταιρείας σου, γεγονός που θα αυξήσει τον αριθμό των δυνητικών πελατών.

    Σκέψου τα ακόλουθα ερωτήματα όταν εξετάζεις να συνδυάσεις κοινωνικά μέσα και SEO:

    Γνωρίζεις τη σχέση μεταξύ των σελίδων αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης (SERP) και της έκθεσης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;
    Είσαι εξοικειωμένος/η με long- and short-tail keywords για βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης;
    Πώς θα χρησιμοποιήσεις τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να προωθήσεις τις αναρτήσεις στο blog;
    Τι είδους υλικό είναι καλύτερο για την ενίσχυση του SEO;
    Γνωρίζετε πώς η αύξηση της επισκεψιμότητας του ιστότοπου επηρεάζει τις πωλήσεις;
  5. Σχεδιασμός & Δημιουργικότητα
    Παρόλο του ότι το γραπτό περιεχόμενο θα αποτελεί την πλειοψηφία των αναρτήσεών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θα πρέπει επίσης να εστιάσεις στη δημιουργία συναρπαστικού οπτικού περιεχομένου, ιδιαίτερα για πλατφόρμες όπως το Instagram και το TikTok. Η σωστή εικόνα, βίντεο, gif, εικόνα ή φωτογραφία έχει τη δυνατότητα να κοινοποιηθεί εκατοντάδες ή ακόμα και χιλιάδες φορές, επομένως είναι σημαντικό να μάθεις πώς να δημιουργείς περιεχόμενο για ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης προσαρμοσμένο σε κάθε πλατφόρμα.

    Η τεχνογνωσία σχεδιασμού είναι χρήσιμη για τους Social Media Managers, προκειμένου να παραγάγουν εντυπωσιακά γραφικά για να ταιριάζουν με τις αναρτήσεις.

    Η προσέγγισή σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να περιλαμβάνει βίντεο, οπότε η ανάπτυξη των ικανοτήτων σου σε αυτόν τον τομέα θα είναι αρκετά βαρύνουσα. Με την αφθονία του διαθέσιμου περιεχομένου βίντεο (3.7 εκατομμύρια βίντεο μεταφορτώνονται στο YouTube κάθε μέρα), είναι σημαντικό να χρησιμοποιήσεις τη δημιουργικότητα στο μάρκετινγκ βίντεο και να κατανοήσεις τις προτιμήσεις και τις ανάγκες του κοινού-στόχου.

    Με την εκρηκτική ανάπτυξη οπτικών πλατφορμών όπως το TikTok και το Instagram, η βαρύτητα των ταινιών σου είναι ζωτικής σημασίας. Εξασφάλισε ότι επικοινωνείς με το κοινό σου και μεταφέρεις το μήνυμα της επιχείρησης με σαφήνεια χρησιμοποιώντας την αφήγηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

  6. Δεδομένα ανάλυσης
    Είναι σημαντικό να αξιολογείς αν οι προσπάθειές σου αποδίδουν αποτελέσματα. Εδώ μπορούν να βοηθήσουν τα δεδομένα.

    Η ανάλυση των δεδομένων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα σε βοηθήσει να εξαγάγεις συμπεράσματα για κάθε πλατφόρμα καθώς και για το υλικό που μοιράζεσαι. Θα δώσει απαντήσεις στις ακόλουθες ερωτήσεις:

    Ποιοι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης ενθαρρύνουν την αλληλεπίδραση;
    Ποιο είδος περιεχομένου—εικόνες, βίντεο και memes—λειτουργεί καλύτερα;
    Τι είδους δημοσιεύσεις, όπως έρευνες και βίντεο οδηγιών, προσελκύουν το ενδιαφέρον των χρηστών;
    Παρατηρείς περιόδους αυξημένης ή μειωμένης ενδιαφέροντος;
    Σε ποια δίκτυα πρέπει να αφιερώνεις περισσότερο ή λιγότερο χρόνο;
    Μπορείτε να παρακολουθείς δεδομένα για να έχεις μετρήσεις αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, να πραγματοποιήσεις μια ανταγωνιστική μελέτη και να παρακολουθείς τις συνομιλίες – μια πρακτική γνωστή ως κοινωνική ακρόαση – χρησιμοποιώντας μια ποικιλία εξαιρετικών εργαλείων εκτός από το GA4 και τις δυνατότητες ανάλυσης που προσφέρονται από κάθε κοινωνικό δίκτυο. Αυτά αποτελούνται από Hootsuite, BuzzSumo και SparkToro.

  7. Τεχνογνωσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
    A social media manager πρέπει να διαθέτει εξαιρετικές ικανότητες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, παρόλο που μπορεί να θεωρείται αναμενόμενο! Θα χρειαστείς μερικά χρόνια εμπειρίας εάν προσδοκάς να εργαστείς σε μια μεγάλη εταιρεία, παρόλο που αυτά μπορούν να αποκτηθούν μέσω έρευνας και πειραματισμού με την πάροδο του χρόνου.

    Για να ξεπεράσεις τους αντιπάλους, θα πρέπει να διαθέτεις τα ακόλουθα είδη γνώσεων:
    Κατανόηση του περιεχομένου που είναι πιο αποτελεσματικό σε κάθε πλατφόρμα
    Να διακρίνεις τις βέλτιστες ώρες και ημέρες για κάθε πλατφόρμα, καθώς και τις παραλλαγές τους
    Να γνωρίζεις πώς να βελτιστοποιηείς το περιεχόμενο για διαφορετικές πλατφόρμες
    Eξοικείωση με την απόδοση και τα στατιστικά των μέσων κοινωνικής δικτύωσης
    Ικανότητα να μαγνητίζεις το πλήθος χρησιμοποιώντας δωρεάν πόρους ακρόασης κοινού

  8. Καθορίζοντας τον προϋπολογισμό
    A social media manager πρέπει να είναι σε θέση να καταρτίζει και να επιβλέπει έναν προϋπολογισμό τόσο για τις πληρωτέες καμπάνιες όσο και για τις οργανικές στα κοινωνικά δίκτυα.

    Τα παρακάτω είναι τα είδη εξόδων για τα οποία πρέπει να προϋπολογίσεις:
    Χρειάζεται να προϋπολογίσεις χρήματα για έναν εξωτερικό ή ανεξάρτητο δημιουργό περιεχομένου;
    Influencers: Εάν χρησιμοποιείς influencers, έχεις προϋπολογίσεις χρήματα για χορηγία ή το σχετικό κόστος;
    Μέσα επί πληρωμή: Ανάλογα με το κοινό και τον βαθμό συμμετοχής, θα χρειαστεί να προϋπολογίσεις χρήματα για πληρωμένα μέσα σε δίκτυα.
    Λογισμικό και εργαλεία: Προϋπολόγισε χρήματα για οποιοδήποτε λογισμικό ή εργαλεία που χρησιμοποιούνται για την παρακολούθηση των κοινωνικών μέσων ή την ανάλυση δεδομένων.
    Ο προϋπολογισμός σου δεν πρέπει να είναι σταθερός. Θα πρέπει να επανελέγχεται και να εξετάζεται συχνά για να διασφαλιστεί ότι τα χρήματά σου πηγαίνουν σε πρωτοβουλίες που θα σε βοηθήσουν να πετύχεις τους βασικούς δείκτες απόδοσης (KPI), όπως η αύξηση της αναγνώρισης της επωνυμίας ή τη δημιουργία δυνητικών πελατών.
  9. Flexibility
    Η προσαρμοστικότητα είναι ζωτικής σημασίας σε οποιαδήποτε θέση μάρκετινγκ, ενώ η διαχείριση των κοινωνικών μέσων απαιτεί ακόμη περισσότερο. Επειδή τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλάζουν τόσο γρήγορα, είναι επιτακτική ανάγκη να προσαρμοστείτε.

    Η ανάρτηση βάσει χρονοδιαγράμματος είναι ανεπαρκής. Θα πρέπει να πειραματίζεσαι με νέες λειτουργίες και να κάνεις προσαρμογές ανάλογα με τις τάσεις, τις συνεχείς δοκιμές και τα αναλυτικά στοιχεία από τις αναρτήσεις σου.

    Για να αξιοποιήσεις στο έπακρο την παρουσία σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πρέπει να γίνεις αρκετά προσαρμόσιμος/η και να δοκιμάζεις νέα πράγματα μόλις έχεις αναλυτικά δεδομένα. Γρήγορα θα καταλάβειςποια είδη κειμένου και φωτογραφιών είναι πιο αποτελεσματικά για την επιχείρησή σου διεξάγοντας A/B testing, με δημιουργία αναρτήσεων σε διάφορες μορφές και με διάφορες εικόνες.

Photo by Timothy Hales Bennett on Unsplash